Whooohah!!!!!Skydiven is SUPER!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Whooohah!!!!!Skydiven is SUPER!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Whooohah!!!!!Skydiven is SUPER!!!!

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

14 December 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanuit Rotorua zijn we eerst naar 'Hell's Gate' geweest. Dat is een thermisch oord waar je vooral veel bubbelend modder ziet. Erg apart om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Taupo. In Taupo aangekomen zijn we eerst de 'Huka Falls' gaan bezoeken. Dat was erg leuk. Daarna hebben we een hostel gezocht en hebben we besloten om te gaan skydiven! Adinda wilde het altijd al een keer doen en Bas had besloten dat als kerstcadeau te geven. Heel leuk dus. Alleen was het nog steeds vies weer, bewolkt en regen en dan kun je dus niet skydiven. De volgende dag zou het opklaren dus hadden ze ons voor de volgende dag ingeschreven. De volgende dag moesten we echter om het uur naar het bureau waar we het skydiven geboekt hadden om te kijken of het weer goed genoeg was om te skydiven. En helaas het bleef slecht, we konden die dag niet gaan. De volgende dag moesten we alweer verder maar besloten ons nog op te geven voor het eerste tijdstip dat je in de ochtend kunt springen, om 9.20 uur. Dus wij in spanning afwachten tot de volgende ochtend. Tussen het wachten door zijn we die dag nog wel naar de Aratiatia Rapids gegaan. Dat is een hydro electric power station en dam. Ze laten dan op bepaalde tijden water door de 'gates' stromen. Is leuk om te zien. Ook zijn we naar naar 'Craters of the moon' geweest, dat is een vulkanisch landschap. Daar hebben we doorheen gewandeld.

De volgende ochtend zag het er ietsie beter uit maar nog steeds bewolkt.....we hadden er niet veel vertrouwen in....maar we hadden geluk want er was net een gat zonder wolken waar we konden springen. En het was een ervaring om nooit te vergeten, het was echt SUPER!!!!!! Het is onmogelijk om te beschrijven hoe gaaf het is, iedereen moet het zelf doen! Het is echt ongelooflijk! Wij hebben een sprong vanaf 15.000 FT gedaan en dan heb je zeker 60 seconden freefall en dat is echt genieten! Onze dag kon dus niet meer stuk!

Daarna zijn we doorgereden naar Waitomo. In Waitomo heb je veel grotten. Wij hebben er twee bezocht, de 'Ruakuri Cave' en de 'Waitomo Glowworm cave'. bezocht. Beide erg mooi en indrukwekkend om te zien. Vanmorgen na het bezoeken van de 'Waitomo Glowworm Cave' moesten we helaas alweer richting Auckland omdat we morgen alweer verder vliegen. Bas had sinds vanmorgen al pijn aan zijn oor en toen we in Hamilton aangekomen waren heeft hij toch maar besloten even een dokter op te zoeken omdat de pijn steeds erger werd. Na lang wachten bij de kliniek was hij dan eindelijk aan de beurt en bleek dat hij oorontsteking heeft. Das niet zo fijn dus, maar goed hij heeft nu medicijnen dus hopen dat het snel over gaat.

Na ons bezoek aan de dokter zijn we verder gereden naar Auckland en hebben we voor het eerst in Nieuw Zeeland in de file gestaan haha. Net hebben we nog even snel de skytower bezocht en nu zijn we nog even snel dit verhaaltje aan het typen zodat ook onze belevenissen in Nieuw Zeeland weer allemaal op de site staan. Helaas moeten we morgen afscheid nemen van Nieuw Zeeland, het is echt een prachtig land en een week was veel te kort maar goed beter dan helemaal niks. Nu gaan we dadelijk nog snel even onze tassen pakken, dan slapen en morgen op naar Hawaii!

• 14 December 2007 - 11:04

Basje:

Dat is pas echt gaaf!!!!
    Bas jonge je moet wel je oren schoon maken!!!!
    En iedere dag je mondje wassen en je billen schoon maken.
    Dat is echt belangrijk!!! HAHAHAHAHA
    Laat anderes adinda je nakijken iedere dag "effe bukken"
    Maar wel super fijn dat alles verloopt naar jullie zin.
    Hier is niks tebeleven, als alleen de stad, en ooh jonge jonge die moet je eens zien die is pas gaaf!
    Maar ja het wordt steeds kouder en kouder.
    Ben hard aan het trainen heb ook al 3 weken niet meer geboard waarschijnlijk iets teveel gedaan dus de lol gaat er van af. De kilo's komen er weer aan en de uitslagen van het ziekenhuis worden steeds beter....
    Jullie krijgt hier de groeten van ons allemaal en geniet er nog maar van want "laat maar" klinkt anders ook zo sneu...
    In ieder geval fijne kerst en ik hoor nog wel van jullie
    Groeten je maat

• 14 December 2007 - 11:06

Basje:

En trouwens ik en daan zijn niet jaloers!

• 14 December 2007 - 11:35

Vera:

He, wat klinkt dat gaaf zeg, skydiven!! lijkt me ooit ook nog gaaf..nou geniet lekker van de warmte, want hier is het echt koud aan het worden. heb heerlijk 2 nachten gewerkt in z'bommel, waar nu al 2 nachten geen stroom is..lekker koud en donker dus..nou nog heeeel veeel plezier, ook alvast een hele fijne kerst en oud&nieuw! dat wordt lekker genieten op een parelwit strand! nou genietse! xx vera

• 14 December 2007 - 11:39

Hettie En Martien:

hoi bas en adinda wat gaat de tyd toch vlug,geniet er nog maarvan groetjes en fijne feestdagen de cadetjes.

• 14 December 2007 - 11:53

Steven En Marjon:

hey adin en bas,

Leuk dat je gister zolang hebt gebeld adin was fijn je weer te horen.
    En ja dat skydiven is natuurlijk een super ervaring en super vet dat jullie dat hebben gedaan.

Bas beterschap met je oor, mag je nu wel vliegen?
    met oorontsteking is dat toch pijnlijk...
    tot snel

xxxxxx

• 14 December 2007 - 12:15

Ilonka:

Hi!
    Wat super gaaf zeg...weet niet of ik dat zou durven! De tijd vliegt...ja en hier gaat het de hele week vriezen, dus bereid je maar vast voor...brrrrr.

Hier staat de kerstboom inmiddels al...missen jullie kerst al een beetje?

Beterschap Bas...hoop dat de pijn beetje meevalt. Veel plezier nog!
    Ben benieuwd hoe jullie laatste 2 weekjes er precies uit gaan zien.

Liefs Ilonka

• 14 December 2007 - 12:20

Mark:

Zo, vroeg kerstcadeautje, ik dacht dat ze in Nieuw-Zeeland 11 uur voorliepen ipv 11 dagen... ;-)

Haha sorry, flauw weer, gewoon een heel leuk cadeau zeg, al zou ik het zelf niet eens durven ben ik bang....

Veel plezier verder en succes met je oor, Bas...

• 14 December 2007 - 20:34

Bas En Adin:

Ik heb nu medicijnen gekregen en pijnstillers en mag gewoon vliegen. We gaan zometeen op het vliegtuig en zullen wel zien hoe het gaat.

Goed bezig Bas dat je flink aan het trainen bent. Kwam er met skydiven achter dat ik de 70 kg niet meer haal dus ik moet ook flink aan de bak als ik terug ben haha.

Iedereen bedankt weer voor alle leuke reacties, wij gaan nog even van de zon genieten voor we terugkeren naar ons koude landje.

Doei doei groetjes Bas en Adinda

• 15 December 2007 - 10:08

Jan En Gezien:

Door de stroomstoring was internetten niet mogelijk.Jullie hebben weer veel nieuwe leuke ervaringen op je lijstje staan.291207 eeten we boerenkool met spek en worst,dan kom je wel weer op gewicht.Wel voorzichtig zijn met je oor,neem geen risico.

Groetjes,Pa en Ma.

• 15 December 2007 - 16:34

Bob:

Hey...

Nou toch nog een reactie geven voordat jullie thuis komen!!!!!!!! We spreken snel een avondje bij ons thuis af met jullie verhalen en bijhorende foto's!! Het lijkt me heel gaaf om dat allemaal te horen van jullie. Tot snel!!! sowieso een kei gezellige avond met oud en nieuw

de mazzel
    Bob

• 15 December 2007 - 17:50

Caroline:

Hey Bas en Adinda,
    weer een tijdje geleden, maar nu ben ik ziek en heb ik maar eens rustig al jullie verhalen gelezen! Klinkt echt super allemaal en skydiven lijkt me ook heel gaaf! En dan nu ook nog eens naar Hawaii! Ik blijf jaloers. Tot snel xxxx

• 20 December 2007 - 11:22

Oma Duijts :

bedankt voor de kaart
    En ik zie jullie snel weer