Alweer op een andere plaats - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Alweer op een andere plaats - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Alweer op een andere plaats

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

29 September 2007 | China, Xi'an

Het panda centrum (Giant Panda Breeding Research Base) was echt kei leuk! We waren er erg vroeg en hebben dus veel panda's van dichtbij kunnen bekijken. Ze zien er zo schattig uit! We hebben leuke foto's gemaakt en veel gefilmd. 's-Avonds wilden we echter wat foto's op internet plaatsen maar toen gaf de computer een fout aan. We vonden het jammer dat het niet lukte maar hadden toen nog niet in de gaten dat er iets met de sd-kaart was. Toen Bas de volgende dag een foto wilde maken gaf het fototoestel een kaarterror aan! Echt heel erg balen dus want we hadden er al kei veel foto's mee gemaakt. Maar hopen dat we ze op de een of andere manier nog terug kunnen halen want nu doet de kaart dus niks.

Nadat we naar de panda's waren geweest wilden we vast een treinticket naar Xi'an boeken maar omdat het 1 oktober National Day is en de meeste mensen hier een week lang vakantie hebben zaten de meeste treinen al vol. Er waren nog 2 hardsleeper tickets beschikbaar voor de volgende dag (we wilden eigenlijk liever nog een dag langer blijven maar ja) in een trein zonder airco voor maar ongeveer 115 yuan per persoon (+/- 13 euro, is dus heel erg goedkoop voor een treinrit van maar liefst 18 uur en kan dus nooit veel zijn). Dat hebben we toen dus maar gedaan. Daarna zijn we nog de Wenshu tempel gaan bezoeken en 's-avonds zijn we in een bekend restaurant chinese HOT POT gaan eten. Dat was ook erg grappig.....we kwamen binnen en het meisje vroeg of we chinees konden...niet dus...toen moest ze al een beetje lachen en verwees ons door naar een tafeltje. Heel het restaurant keek ons aan natuurlijk en de kaart was alleen in het chinees! Het meisje dat ons kwam helpen kon gelukkig een beetje engels en was erg behulpzaam. We hebben haar maar wat dingen laten uitzoeken. Het gaat zo: in het midden van de tafel zit een groot gat met een gaspit of zo erin waar een soort van grote pan in komt met een soort 'soep'. Je krijgt dan allemaal bakjes met verschillende dingen (vlees/groenten) die je in die soep kan koken. Een soort fonduen op zijn chinees haha. Uiteindelijk was het erg leuk en lekker! Alleen 's-nachts vond Adinda's buik het minder.

De volgende morgen kwamen we erachter dat onze trein al om 14.10 uur vertrok. Dus die dag hebben we niet meer veel gedaan behalve onze spullen gepakt. In de trein bleek de trein wel mee te vallen (het interrieur was wat minder maar verder redelijk hetzelfde) en we hadden geluk....het was regenachtig en bewolkt weer dus airco misten we niet echt. De trein werd gedurende de reis wel een stuk viezer. Er waren geen prullenbakken dus iedereen liet zijn rotzooi maar liggen en de mensen spuugden ook gewoon in de trein op de grond. De volgende ochtend stonk het dan ook wel en waren we ook wel weer blij dat we er waren.

En nu zijn we dan dus in Xi'an! We hebben weer een hotel in plaats van een questhouse (de prijs verschilt niet veel en je hebt net wat meer luxe). Bas heeft goed onderhandeld waardoor we voor een goede prijs in een goed hotel zitten. Was wel weer even een gedoe omdat ze er hier een handje van hebben afspraken ineens terug te draaien en je meer willen laten betalen als het op het afrekenen aan komt. Maar de prijzen schieten hier wel omhoog door de vakantieweek. Tot onze verbazing konden we wel voor 2 oktober een treinticket naar Beijing boeken in een goede trein. En ook de vrouw achter het loket sprak engels dus dat viel weer even mee. Het hotel kon geen treinkaarten boeken dus moesten we dat zelf doen...en dat is dan maar afwachten of dat te doen is. We blijven nu dus 3 nachten in Xi'an en kunnen dus op ons gemak hier wat dingen gaan bekijken de komende dagen. Daarna gaan we naar Beijing waar we waarschijnlijk eerst een nacht in een hotel verblijven en daarna kunnen we bij een vriend van Bas zijn broer terecht dus das wel relaxed.

• 29 September 2007 - 16:20

Melissa:

Heey vakantiegangers! Leuk om jullie te volgen via de site...al heel wat meegemaakt in zo'n korte tijd..en die taalbarriere..lastig!volgende keer toch maar wat woordjes chinees leren..hahaha;)!? balen van de foto's...hoop dat dat nog goed komt! succes met het reizen;)..en geniet vooral volop!!!!

kus mlis

• 30 September 2007 - 08:50

Mark:

Mmm...klote van de foto's, ik hoop wel dat we die pandaberen nog te zien krijgen....

• 30 September 2007 - 15:20

Frunt:

Hee, Jullie vermaken je wel zo te lezen. Ik ook op de zaterdag, gaat goed. Veel plezier nog! Hopen dat er binnenkort foto's geplaatst kunnen worden, ben benieuwd! Groeten,

• 01 Oktober 2007 - 14:15

Kristel En Koen:

Hey vriendjes,

Kicke zeg al die leuke verhalen nu nog de foto's. Hebben jullie het nog steeds naar jullie zin? Al een beetje gewend aan al die spleetogen om jullie heen?
    Nou blijf genieten en hou ons op de hoogte he?

Dikke kus Koen en Kristel

Bas & Adinda

GO BEFORE ITS TOO LATE!!! Jaja onze wereldreis is geboekt!! We hebben er superveel zin in, lekker ruim 3 maanden rondreizen om zo veel mogelijk te gaan bekijken. Zo zal onze reis er ongeveer uit gaan zien: Eerst gaan we 4 weken door China reizen, daarna gaan we lekker relaxen in Saipan bij de broer van Bas. Als we na 2 1/2 week helemaal uitgerust zijn gaan we verder naar Australië om daar weer 4 weken rond te reizen. Daarna gaan we nog een weekje naar Nieuw Zeeland, een weekje naar Hawai en een weekje naar Los Angeles!!! De slogan van de reisorganisatie waar wij onze tickets geboekt hebben vonden wij precies bij ons passen vandaar dat wij dit stukje beginnen en eindigen met.........Go before it's too late!!!!