Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Guilin

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

22 September 2007 | China, Guilin

Gisteren in Gangzhou hebben we voor ons vertrek naar Guilin nog een bezoek gebracht aan de Qing Ping markt, een van de meest beruchte markten in China. Ze verkopen er echt alles wat betreft dierlijk voedsel. Levende katten, honden, schildpadden.....bah echt verschikkelijk. We zijn er dan ook niet erg lang gebleven. Hierna zijn we nog naar the Mausoleum of the nanyue king geweest en aan het einde van de middag zijn we vanuit Gangzhou met de nachttrein vertrokken naar Guilin, dat was weer een hele belevenis. Voor Adinda is het af en toe nog erg stressen (hahah)....zo'n ongeregelde trip. Het station in Gangzhou was erg chaotisch en we waren erg op tijd dus moesten best lang op de grond wachten. Ook was er ondertussen nog iemand die (denken wij) zelfmoord wilde plegen op het station. Er hing in ieder geval een man aan de reling in het station en er stonden allemaal agenten en mensen bij. Uiteindelijk liet hij de reling los en viel op de grond maar de reling was niet erg hoog dus dood zal hij niet zijn. En anders zijn er nog genoeg chinezen over... nee hoor, maar China is echt zwaar overbevolkt. Zo sta je voor een leeg metroperron, 3 minuten later staat ie bomvol met chinezen. Maar goed eenmaal in de nachttrein viel het ons mee met 6 mensen in een open compartiment slapen in een stapelbed (3 bedden aan iedere kant boven elkaar). De trein schud wel alle kanten op en soms lijkt het alsof hij botst maar toch hebben we redelijk geslapen en zijn we vanmorgen rond 7 uur aangekomen in Guilin.

Het verre lopen met rugzak hebben we afgeschaft aangezien de taxi's hier echt niks kosten. Dus een taxi gepakt en naar een hotel uit de lonely planet. Dat bleek niet echt iets te zijn en na even wandelen vonden we een ander hotel waar we voor 140 yuan (+/- 15 euro)per nacht kunnen blijven. Daar zijn we nu en we hebben internet op de kamer! Dus kunnen we even rustig dit berichtje typen in tegenstelling tot eergisteren in de MAC. Vandaag hebben we de Elephant Trunk Hill bezocht en het viel ons meteen op dat hier veel toeristen zijn. Verder hebben we vandaag het eea geregeld voor de komende dagen (een vliegticket naar Chendu, een cruise over de Li River en een hotel in Yangshou). Hoe we dit allemaal gedaan hebben zullen we maar niet beschrijven want dat was weer een heel gedoe.....agrrrr waarom kunnen de mensen niet gewoon goed engels.

Morgen gaan we een fiets huren en hier in Guilin met de fiets een aantal bezienswaardigheden bekijken. Maar nu eerst lekker slapen want we zijn moe. We zullen wat foto's op de site zetten zo gauw we een computer vinden waarmee dat kan.

• 22 September 2007 - 16:01

Vera:

He wat tof om jullie verhalen te lezen vanuit het saaie nederland....ik wens jullie heel veel plezier en geniet ervan he!!!!super om het zo allemaal te volgen hoor!nou doei doei xx vera

• 22 September 2007 - 16:28

Hanneke:

Heej Adin en Bas,

Ik geloof wel dat het effe wennen is in zo'n andere cultuur. Maar ik ben echt super jaloers!!!
    Dat lange lopen met die backpack dat hou je volgens mij maar een paar dagen vol en dan heb je het echt helemaal gehad met dat ding.
    Ik ben wel echt super benieuwd naar jullie foto's.

Groetjes van Hanneke

• 22 September 2007 - 20:21

Ellen:

Hoi hoi, lekker geslapen? Wat klinkt het allemaal super, maar zo ver weg! Ik kan me voorstellen dat je snel je backpack inruilt voor een taxi,had ik ook meteen gedaan als ik jullie was haha. Ben benieuwd hoe de fietstocht zal vergaan, is vast wel wat anders dan fietsen in het Bosche...

Vanuit NL weinig nieuws te melden, alleen dat het morgen eindelijk één dagje mooi weer schijnt te worden, dus nog maar even een terrasje pakken. Zal er eentje op jullie drinken. Geniet van alles tot mails

xxx

• 22 September 2007 - 21:58

Basje:

He daar,

Het klinkt allemaal wel avondtuurlijk!!!
    beter dat je voor de taxie hebt gekozen anders ben je dadelijk in december skinny
    en moe i.p.v uitgerust hahahah!!
    geniet maar van de omgeving en van het weer want hier in kikker landje word het in het vooruit zicht alleen maar kouder.
    Maar ja voor mij maakt het niet uit want ik zit al de heledag in de kou Hahahah

Voor de rest missen jullie niks hier.
    Behalve natuurlijk een supertje speciale
    met veel saus....

veel plezier nog en succes met de fiets tocht

Groeten Bas & Daan en de rest van de fam valentijn

• 23 September 2007 - 11:37

Josien:

Heej!

Ben nu al jaloers van jullie verhalen, klinkt wel spannend allemaal! Gaan jullie Ilonka ook nog zien daar, of komen jullie elkaar niet tegen? Ik volg jullie verhalen!

Groetjes Josien

• 23 September 2007 - 12:10

Steven &Marjon:

Zo wat een belevenis als je dat zo allemaal leest.Maar we hebben wel gelezen dat jullie je prima vermaken en iedere dag volop bezig zijn.
    we zijn zeer benieuwd naar de foto's van al die spannende momenten.

Hopelijk is het snel 29 december(voor ons dan) want het is wel stil hier zonder jullie.

heel veel liefs van ons twee
    Marjon en steven

• 23 September 2007 - 13:03

Archie:

Hoor jouw broertje eens, het is stil hier zonder jullie maar hij is zelf nooit thuis ha..ha! Ala ik jullie was zou ik maar een gebakken schorpioen een keertje proberen, Het is vandaag schitterend weer, maar daarna..... drup drup drup. See you.

• 23 September 2007 - 15:20

Myrthe:

Hey Adin & Bas,

Echt heel stoer jullie wereldtrip!!
    Hopelijk kun je alles goed regelen want Adin stress is niet goed voor je hart! Haha....
    Geniet ervan en ik volg jullie.

Kus Myrthe

• 23 September 2007 - 18:45

Helma En Joop:

Fijn om te horen dat alles goed gaat en spannend is leuk zo vol avontuur en niet weten wat er de volgende dag gebeuren zal . geniet er van en wij volgen jullie
    helma en joop

• 23 September 2007 - 20:22

Max & Katja:

he daar in het verre oosten :)

Nu al leuke verhalen om te lezen.. Lijkt ons super zo'n wereldreis!
    Wij wensen jullie heel veel plezier.

groetjes namens ons 2

• 24 September 2007 - 10:04

Floor:

Klinkt allemaal erg tof en ben benieuwd naar de foto's! Succes met het uitzoeken van activiteiten en de verdere reis; het zal allemaal steeds makkelijker worden!!

Geniet ervan!

Liefs Floor

• 24 September 2007 - 11:15

Ilonka:

Hey adin en bas
    we kruizen elkaar net..wij gaan vannacht de nachttrein in naar Kunming en vliegen na 2 dagen naar Shanghai!
    Gr Ilonka en Koen

Bas & Adinda

GO BEFORE ITS TOO LATE!!! Jaja onze wereldreis is geboekt!! We hebben er superveel zin in, lekker ruim 3 maanden rondreizen om zo veel mogelijk te gaan bekijken. Zo zal onze reis er ongeveer uit gaan zien: Eerst gaan we 4 weken door China reizen, daarna gaan we lekker relaxen in Saipan bij de broer van Bas. Als we na 2 1/2 week helemaal uitgerust zijn gaan we verder naar Australië om daar weer 4 weken rond te reizen. Daarna gaan we nog een weekje naar Nieuw Zeeland, een weekje naar Hawai en een weekje naar Los Angeles!!! De slogan van de reisorganisatie waar wij onze tickets geboekt hebben vonden wij precies bij ons passen vandaar dat wij dit stukje beginnen en eindigen met.........Go before it's too late!!!!