3 dagen Hong Kong en aankomst in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu 3 dagen Hong Kong en aankomst in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

3 dagen Hong Kong en aankomst in Sydney!

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

09 November 2007 | Australië, Sydney

Zo daar zijn we weer en inmiddels hebben we alweer een hoop gedaan. Op de laatste dag dat we vertrokken uit Saipan zijn we nog met Thijs en Amir gaan wakeboarden. Dat was echt super! Thijs, Amir en Adinda hadden nog nooit achter een boot gewakeboard dus hadden wat uitleg nodig en de jongen die met ons het water op ging nam echt de tijd het ons te leren. Adinda stond zelfs in 1 keer op! (jaja ik ben er trots op hihi) Later die dag moesten we helaas afscheid nemen om met het vliegtuig naar manila te vertrekken.....dat is dan toch even minder leuk.
Maar goed eenmaal aangekomen in Hong Kong, na onze overnachting op Manila, was het weer tijd voor leuke dingen! We hadden in Hong Kong een mooi hotel en zijn de eerste dag naar 'Victoria Harbour' en 'Victoria Peak' geweest. Naar 'Victoria Peak' ga je met een tram. Dat was echt grappig...die tram wordt omhoog getrokken met een kabel. En dan kom je boven en daar is het uitzicht.......SCHITTEREND! Echt super...al die gebouwen,de lichtjes, prachtig. De volgende dag zijn we de hele dag naar 'Disneyland' gegaan. Ook dat was echt leuk...een dag vol MAGIC hahah. En omdat we niet door ons hotel werden opgehald bij Disneyland mochten we de volgende dag tot 19.00 uur in het hotel blijven. Dat was erg fijn aangezien we pas om 23.55 uur naar Sydney zouden vertrekken. Die laatste dag zijn we met de bus naar het plaatsje 'Ngong Ping' geweest. Daar hebben we de 'Giant Buddha' gezien....is een supergrote Buddha op een berg. En zijn we naar 'Po Lin Monastery' geweest en hebben we over het 'Path of Wisdom' gelopen. Ook dit was weer een superleuke dag. Een heel leuk plaatsje om te bezoeken. Helaas moesten we daarna echt afscheid nemen van Hong Kong en vertrekken naar Sydney naar een nieuw avontuur haha.

Aangekomen op het vliegveld in Sydney zijn we naar een hostel gaan zoeken. Meteen kwamen we erachter dat alles hier een stuk gemakkelijk gaat dan in China. Het is echt even wennen hier in Australie, veel backpackers, duur, koud (jaja het is koud en het regent), mensen die Nederland spreken, alles makkelijk te regelen. Veel indrukken opgedaan dus de afgelopen dagen. De eerste dag in Sydney hebben we vooral wat dingen uitgezocht, zoals waar we naar toe willen en hoe. De tweede dag zijn we naar 'Manly' gegaan met de boot en hebben we daar langs het water gewandeld. Dat was heel mooi. En vandaag zijn we naar de 'Blue Mountains' geweest! Dat is prachtig.......voor zover we iets konden zien....het regende namelijk heel erg en het was supermistig dus het zat allemaal niet echt mee. Nu hebben we net onze plaatsen in de bus voor morgen naar Newcastle gereserveerd en gaan we zo gezellig in onze dormitory met 4 andere mensen slapen. Jaja dat is ook wennen. Ok luitjes take care, cheers!

• 09 November 2007 - 19:03

Hanneke:

Ha avonturiers,

Woehoe!!! Jullie zijn in Australie!!!
    Ja ja, het is allemaal wat makkelijker, maar ook een heel stuk duurder dan Azie. En die dorms, das allemaal wel leuk, leer je veel mensen van kennen.
    In Newcastle ben ik zelf niet geweest, dus daar kan ik jullie verder weinig over zeggen hahahaha. Wel jammer dat het weer minder is. Jullie zitten nu ook in het regenseizoen... In het zuiden is het volgens mij nu wel steeds beter aan het worden.
    Heel veel plezier met alles wat jullie doen!!! En ik volg jullie!!!';)

Groetjes van Hanneke

• 11 November 2007 - 12:33

Ellen:

Hoi wereldreizigers!

Klinkt weer gewelidig, hele mooie foto's ook! Lijkt me vreemd dat je opeens weer Nederlanders tegenkomt. Geniet ervan, hoop dat het weer wat beter wordt daar in Down Under..

xx

• 11 November 2007 - 15:35

Archie:

Hoi guys,
    Leuk weer jullie avonturen te volgen. Weet je ik heb tante Gaya in Jakarta gevraagd om `t adres van Dhitry (in Aussie), misschien kunnen jullie haar daar ontmoeten. Het adres heb ik nog niet hoor maar zodra ik het heb dan krijgen jullie het. Bye, bye.

• 11 November 2007 - 18:57

Piet Spruyt:

ziet er weer goed uit wel erg veel foto,s van jou de volgende keer wat meer foto,s van Adinda nog veel plezier groetjes Piet

• 12 November 2007 - 09:42

Vinnie:

He genieters,

Klinkt allemaal relaxed. Foto's zien er ook leuk uit. Krijg al helemaal zin in vakantie zeg. Geniet er nog maar van en ik hoor het volgende verhaaltje wel weer.
    Hier gebeurt verder niet zo heel veel.

Groeten Vincent

Bas & Adinda

GO BEFORE ITS TOO LATE!!! Jaja onze wereldreis is geboekt!! We hebben er superveel zin in, lekker ruim 3 maanden rondreizen om zo veel mogelijk te gaan bekijken. Zo zal onze reis er ongeveer uit gaan zien: Eerst gaan we 4 weken door China reizen, daarna gaan we lekker relaxen in Saipan bij de broer van Bas. Als we na 2 1/2 week helemaal uitgerust zijn gaan we verder naar Australië om daar weer 4 weken rond te reizen. Daarna gaan we nog een weekje naar Nieuw Zeeland, een weekje naar Hawai en een weekje naar Los Angeles!!! De slogan van de reisorganisatie waar wij onze tickets geboekt hebben vonden wij precies bij ons passen vandaar dat wij dit stukje beginnen en eindigen met.........Go before it's too late!!!!