Australie is super! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Australie is super! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Australie is super!

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

16 November 2007 | Australië, Surfers Paradise

Inmiddels zijn we morgen alweer twee maanden weg van huis! Niet te geloven...de tijd gaat zo snel! Vandaar dat we ook weinig mensen mailen (sorry) maar we hebben het gewoon erg druk hier. We genieten er echt van...het is echt super zo'n wereldreis...we raden het iedereen aan!

Nu even wat we de afgelopen week zo'n beetje hebben gedaan hier. We zijn dus vanuit Sydney naar Newcastle gegaan. Dat was erg leuk. Newcastle is een vrij kleine plaats en het is er super rustig. In sommige straten zie je bijna niemand, er heerst echt een hele relaxte sfeer, je kunt er op je blote voeten naar de supermarkt haha. We zijn er maar 1 nachtje geweest maar hebben veel gezien. Grappig was dat we op zondag allemaal stoere auto's langs het strand zagen rijden en mensen naast de weg naar de auto's zagen kijken. Bijna de hele middag. We vroegen dus aan iemand of het een speciaal evenement was of zo. Maar dat was dus niet. In Newcastle gaan ze iedere zondag toeren met hun auto's langs het strand...haha...No Worries!
Daarna zijn we naar Byron Bay gegaan waar we 3 nachten zijn gebleven. We zaten in een relaxed hostel met onze eigen kamer, wel gezamelijke keuken en badkamer. Er zaten ook leuke mensen in het hostel om wat mee te drinken en te kletsen. Ook werd het weer er de middag dat we kwamen ineens goed! Het had al lang geregend in Byron maar de dagen dat wij er waren was er zon! Heerlijk dus. De eerste dag zijn we er gaan fietsen...een beetje Byron Bay verkennen, de stranden, de straten, het 'lighthouse'. De tweede dag wilden we er surflessen nemen maar Adinda twijfelde nog een beetje dus wilde eerst even bij een surfklas gaan kijken. Dus wij samen naar het strand....staan we daar 5 minuten ziet Bas er ineens een zeker 3 meter grote haai springen. De jongen naast ons riep de surfers uit het water.....SHARK! En ongeveer 10 minuten later ging er een tractor met sirene over het strand dat iedereen eruit moest. De haai bleef er rondzwemmen. Het was echt een hele rare ervaring...en Adinda had dus geen zin meer om die middag daar te gaan surfen. Bij Byron Bay zwemmen de laatste tijd blijkbaar vaker haaien rond en de dag dat wij er waren lag er ook een vissersboot voor het strand die de haaien waarschijnlijk aantrekt. De dag erna zagen we zelfs dat het in de krant stond....haha....hier een stukje:

Mako Shark Spotted Right Off Beach Closes Byron Bay Beach

Posted 11.13.2007
A MAKO shark was reportedly sighted just metres off a Byron Bay beach yesterday, sparking an hour-long search.
Northern NSW lifeguard co-ordinator Stephen Leahy said a surfer was standing in shallow water on Main Beach when he claimed to see the shark at noon.
"It was only about 15m offshore, that's why we took it so seriously," said Mr Leahy.
The incident occurred on the same day authorities revealed almost 40 sharks were caught on drumlines and in nets off Gold Coast beaches last financial year.
Byron Bay's Main Beach was closed from 12.30pm yesterday, with about 80 swimmers watching on as lifeguard response teams and volunteer lifesavers searched for the shark. But the beach was quickly reopened after it was nowhere to be seen.

Ok grappig he! Bas is die middag trouwens nog gewoon gaan surfen.
De volgende dag zijn we met Jim's tour naar Nimbin geweest, een hippiedorpje in de buurt van Byron Bay waar ongeveer 500 mensen wonen en waar veel geblowd wordt. Het was leuk om de sfeer mee te krijgen die er heerst. Op de terugweg zijn we langs een hele vreemde vriend van Jim genaamd Paul geweest. Die Paul is een hippie die ongeveer 47 hectare grond heeft gekocht en daarom ongeveer elke plant die er bestaat gepland heeft. Vooral aan zijn hennepplant hecht hij veel waarde haha. Hierna zijn we door het regenwoud gereden en langs een waterval. We hebben zelfs een Koala in het wild gezien. Echt superleuk! De dag daarna zijn we verder gegaan naar Surfers Paradise. Surfers Paradise is echt een toeristische badplaats vergelijkbaar met Salou en zo. Daar hebben we vandaag een stranddag gehouden. Bas heeft gesurfd en Adinda gebodyboard. Dat was leuk maar af en toe wel koud aangezien het smiddags even begon te regenen. Dat was het wel zo'n beetje van de afgelopen dagen. We maken hier zoveel mee dat het moeilijk is alles ineens op te schrijven. Ok allemaal heel veel groetjes en kusjes van ons!

PS: er staan weer 10 nieuwe foto's en 2 nieuwe filmpjes op!!!

• 16 November 2007 - 15:42

Koen En Kristel:

Hoi lieve vriendjes,

Vinden het helemaal geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Echt lekker blijven genieten en ben zo benieuwd naar alle verhalen.
    Bij ons in het huis gaat het kei goed snel komen he als jullie terug zijn.
    Veel plezier nog en voorzichtig
    Dikke kus van ons

• 16 November 2007 - 18:17

Hanneke:

Oh ja!!! Die Paul was ik al bijna vergeten!!! Hebben jullie daar ook van die macadamia noten gehad? Echt een wazige vent! Wat vonden jullie van zijn 'kunst'(ahum) in zijn tuin??? hahahaha ;).
    Veel plezier verder naar het noorden toe!!!

Groetjes van Hanneke

• 16 November 2007 - 18:47

Vinnie:

Foto's zien er weer zeer relaxed uit even als het verhaaltje. Hier is het nu aardig koud aan het worden en moeten we elke dag krabben. Nja veel plezier daaro. niet te donker worden he.

groeten van Vinnie en Kimmie

• 17 November 2007 - 14:05

Cadetjes:

hoi bas en adinda australia lijkt me super,geniet er maar van groetjes de cadetjes

• 19 November 2007 - 11:51

Gezien En Jan:

Leuk hoor de foto's en video.Als jullie nog wat euro's overhouden,en niet opgevreten worden door de haaien,kan je ook nog op wintersport.Er is veel sneeuw
    gevallen in de bergen,ook in Sauerland.
    Geniet dus voorlopig maar van het warme weer.

Groetjes,Pa en Ma.

• 20 November 2007 - 19:46

Steve En Marjon:

We miss You,
    hele mooie en spannende verhalen.
    leuke foto's en filmpjes.
    Ik heb morgen weer gezellig BHV cursus dus Bas ben maar blij dat je daar niet bij hoeft te zijn.
    Het wordt hier met de dag kouder en Sinterklaas is het land alweer binnengevaren.

We volgen jullie en denken aan jullie

kus van ons....
    steven en marjon

• 21 November 2007 - 09:31

Bas En Adinda:

Hoi allemaal,

bedankt allemaal voor de leuke reacties! Koen en Kristel we zijn benieuwd naar jullie huis en komen zeker snel kijken als we terug zijn! Hanneke, de kunst van Paul is precies de kunst waar wij van houden haha (not)! Stev en Marjon we miss you too!
    Verder willen we even laten weten dat het nog even gaat duren voor we weer wat op de site zetten of op msn of skype zijn aangezien we morgen naar frasier Island gaan voor 3 dagen en daarna 2 nachten gaan zeilen. Jaja druk druk allemaal. We hebben er zin in! Tot gauw! Kussies Bas en Adinda

Bas & Adinda

GO BEFORE ITS TOO LATE!!! Jaja onze wereldreis is geboekt!! We hebben er superveel zin in, lekker ruim 3 maanden rondreizen om zo veel mogelijk te gaan bekijken. Zo zal onze reis er ongeveer uit gaan zien: Eerst gaan we 4 weken door China reizen, daarna gaan we lekker relaxen in Saipan bij de broer van Bas. Als we na 2 1/2 week helemaal uitgerust zijn gaan we verder naar Australië om daar weer 4 weken rond te reizen. Daarna gaan we nog een weekje naar Nieuw Zeeland, een weekje naar Hawai en een weekje naar Los Angeles!!! De slogan van de reisorganisatie waar wij onze tickets geboekt hebben vonden wij precies bij ons passen vandaar dat wij dit stukje beginnen en eindigen met.........Go before it's too late!!!!