Heel veel gedaan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Heel veel gedaan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Heel veel gedaan!

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

27 November 2007 | Australië, Airlie Beach

Zo het is alweer even geleden dat we iets geschreven hebben maar dat komt omdat we het heel druk hebben. We hebben dan ook erg veel beleefd de afgelopen tijd. Bij deze een korte samenvatting per plaats die we bezocht hebben:

Brisbane
Brisbane is een erg leuke stad. Weer heel anders dan Surfers en Byron....weer wat groter. In Brisbane heb je veel kunst in de stad en mooie gebouwen. Wij verbleven in een hostel (met 12 man op een kamer) midden in de stad dus konden gemakkelijk het centrum verkennen. Dat hebben we dan ook gedaan de dag dat we aankwamen. De volgende dag zijn we naar 'Lone Pine Koala Sactuary' geweest. Dit is de grootste van Australie. Daar hebben we natuurlijk Koala's gezien en geknuffeld...jaja.....Adinda heeft er een vastgehouden. De foto kun je bekijken op http://www.koala.net/photo/1811017029en.htm
Ook hebben we er kangeroes gevoerd, ook erg leuk. Echt grappige beesten zijn dat!
's-Middags was er in Brisbane een wakeboard event dus zijn we daar nog even gaan kijken. Was ook leuk. De volgende morgen hebben we de 'City Hall' bezocht. Waar op dat moment een expositie was over een psychiatrisch ziekenhuis dat vroeger in Brisbane zat. Erg interessant!
Daarna zijn we met de bus naar Noosa gegaan.

Noosa
In Noosa verbleven we een een heel sfeervol hostel van YHA. Ook al ging je er niks doen dan was het nog heerlijk om rond het hostel op de veranda rond te hangen. We hebben er 's-avonds dan ook heerlijk gegeten op de dag dat we aankwamen. We kwamen pas om 18.00 uur aan dus hadden geen zin meer om zelf te koken (we koken hier in Australie wel regelmatig zelf omdat het gewoon veel te duur wordt anders). We hadden gepland om de volgende dag met de gratis bus naar de Australia Zoo (Zoo van Steve Irwin) te gaan maar deze bleek al volgeboekt te zijn (snik snik) en we konden alleen de volgende dag gaan aangezien we onze Frasier Island en White Sundays trip al vastgelegd hadden. Dus wij de volgende morgen toch maar naar de busstop waar de gratis bus zou komen. Daar gezegd dat we geen reservering hadden maar wel graag mee wilden...en tot onze verbazing kon dat! Wij blij en gezellig een dagje naar de dierentuin. De Australia Zoo is net iets anders dan een gewone dierentuin. De beesten hebben grotere leefruimtes en het personeel loopt er rond met dieren. Zo kun je ze ook aaien en zo, erg leuk. Ook worden er shows gegeven. Het is allemaal wel een beetje zoetsappig met veel 'lesjes' over de natuur en de dieren tussendoor.

Fraser Island (het grootste zandeiland ter wereld)
Na Noosa zijn we naar Hervey Bay gegaan. Waar we een nacht hebben geslapen en de volgende ochtend om 06.30 uur moesten verzamelen voor onze self drive safari naar Fraser Island. We werden in groepen ingedeeld en moesten onze 4wd wagen inpakken (met kampeerspullen en zo), boodschappen doen en kregen uitleg over het hoe en wat op Fraser Island. Daarna konden we dan eindelijk vertrekken met onze groep van 8 personen....7 meisjes en Bas als enige jongen...jaja...en dan een 4wd safari haha!
Niemand wilde rijden dus heeft Bas de spits afgebeten. Op de ferry naar Fraser Island ging het al mis...de jongen die op de ferry werkte wilde onze spiegel omdraaien en brak de spiegel af. Hij gaf aan dat hij het bedrijf zou bellen waarvan wij de wagen gehuurd hadden en dat alles goed zou komen. Toen wij het bedrijf belde zeiden ze echter dat wij de spiegel zelf moesten betalen....moesten we maar beter op de wagen letten. Idioot maar goed we gingen verder (die spiegel was latere zorg). Eenmaal op Fraser Island zijn we eerst gaan picknicken. Dit was erg gezellig maar hierbij verloren we wel de andere wagens uit het oog. Maar op Fraser Island staan gewoon bordjes dus wij vrolijk het bordje 'Lake Wabby' volgen wat onze eerste bestemming zou zijn. En toen.....toen gebeurde het....kwamen we vast te zitten in het zand. En dat is nog niet zo erg maar onze wagen begon te roken...en dat is dus minder. Met de hulp van andere hebben we onze wagen we weer uit het zand gekregen maar durfde we er niet zomaar meer mee verder te rijden. Dus besloten we een van de meiden met een andere groep mee te laten gaan om ergens het verhuurbedrijf van de wagen te bellen (op Fraser Island heb je bijna nergens bereik met de mobile telefoon). In de tijd dat wij wachtten kwamen er vervolgens nog allerlei andere wagens vast te zitten op dezelfde weg en na 2 uur wachten kregen we een smsje van het meisje dat met de andere groep was meegegaan dat ze nog steeds niet bij een telefoon was. Tja...toen hebben we toch maar geprobeerd om met de wagen verder te rijden. We konden op die plek ook niet blijven overnachten. Gelukkig ging dat goed. Maar eenmaal bij het strand aangekomen om 17.00 uur stond het water al te hoog om nog naar 'base camp' (is een camping waar we zouden overnachten en waar we om 16.00 uur moesten zijn) te rijden. Dus besloten we maar om bij het strand onze tenten op te zetten en daar de nacht door te brengen. Echt camperen dus. De Dingo's (soort wilde honden) liepen daar rond de tent dus dat was wel spannend. Later op de avond is het meisje dat met de andere groep mee was gegaan om te bellen nog met de taxi naar ons toegekomen...ongeloofelijk (als je je bedenkt dat Fraser Island een bijna onbewoond zandeiland is met alleen natuur, bomen en zand en waar maar 40 mensen wonen)! De volgende 2 dagen hebben we gelukkig meet kunnen zien. We zijn naar Lake Wabby geweest, naar Indian Heads (waar we een haai, een rog en en dolfijnen hebben gezien), naar de champagne pools en naar lake McKenzie. Dat was allemaal schitterend! Ook het rijden op het strand was super. Alleen jammer dat we erg voorzichtig moesten zijn met onze wagen aangezien die af en toe bleef roken. En we hadden een aantal meiden in de groep die meer met make up bezig waren dan met kamperen en die we dan ook vaak moesten zeggen dat ze wat moesten doen. Op de laatste dag reed een meisje die zeker wist de weg naar de Ferry te weten (we moesten de ferry van 16.00 uur halen). En wat bleek...kwamen we om 15.00 uur bij de verkeerde ferry aan. En naar de goede rijden zouden we niet meer halen! Wij balen dus want wij moesten om 20.00 uur 's-avonds de bus hebben om door te reizen naar Airlie beach. Maar gelukkig konden we regelen dat we met de andere ferry mee konden...echt geluk want met ons erbij zat deze helemaal vol.
's-Avonds zijn we toen dus met de bus vertrokken om naar Airlie Beach te gaan.

White Sundays
De volgende morgen kwamen we aan in Airlie beach en moesten we meteen inchecken om 2 nachten te gaan zeilen. Om 13.00 uur vertrok onze boot 'Freight Train'. De White Sundays zijn 74 kleine eilandjes. Daar zeil je dan met een zeilboot langs en af en toe stop je ergens om te snorkelen of te zwemmen. Je moet wel een 'stingersuit' (soort wetsuit) aan omdat er jellyfishes zitten die je kunnen steken. Ze zijn erg gevaarlijk, dodelijk zelfs. Dat is wel een beetje teleurstellend. Het water is namelijk prachtig helder en het strand mooi wit maar je kunt niet zomaar in het water springen. Het zeilen was erg leuk! Ook een aparte ervaring om zo 2 dagen met ongeveer 20 man op een boot te leven. Op zich prima te doen, alles was goed geregeld en het eten wat supergoed. Alleen krijg je niet veel nachtrust.

Vandaag zijn we teruggekomen van het zeilen en hebben we onze site bijgewerkt en een was gedraaid (dat moet ook gebeuren). Dadelijk gaan we hier lekker eten, we hoeven niet zelf te koken want bij het zeilen zaten 2 bonnen waarmee je kon gaan eten in Airlie beach.

Groetjes allemaal en tot gauw!

• 27 November 2007 - 11:59

Vera:

Wauw wat een verhalen en gave dingen zeg!!!het klinkt allemaal wel erg avontuurlijk! geniet ervan, want hier is het maar saai en koud..nou nog veel plezier, tot het volgende verhaal! xx vera

• 27 November 2007 - 14:47

Jan En Gezien:

Geweldig spannend wat jullie tijdens deze reis beleven.

Groetjes Ma

• 27 November 2007 - 15:11

Piet:

ziet er weer goed uit nog een maandje en dan zijn jullie al weer terug
    geniet er nog maar van vliegt voorbij
    groetjes en als jullie thuis zijn kom ik zeker langs

• 27 November 2007 - 17:35

Mark:

Inderdaad een lang verhaal zeg! Maar altijd leuk om te lezen (en de pics te bekijken) hoor.....

In inderdaad "nog" maar een maandje zeg. Van de andere is kant is dat in ieder geval nog veel langer dan ik ooit op vakantie ben geweest en ook langer dan die tokkie hierboven, als we zijn "vakantie" in de Koepel even niet meetellen tenminste, haha. Nog meer dan genoeg te beleven dus.

Veel plezier dus nog!

• 28 November 2007 - 16:51

Johan En Tineke:

ziet er prachtig uit wij wensen jullie nog heel veel plezier! groetjes

• 01 December 2007 - 12:57

Hanneke:

Wat leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. Allemaal zo herkenbaar voor mij. Ik heb gewoon letterlijk op dezelfde plaatsen gestaan, hahaha :).
    Geniet er nog maar van!!!

Groetjes van Hanneke

• 01 December 2007 - 13:35

Marieke:

Mooie verhalen om te lezen! Volgens mij hebben jullie het erg goed naar jullie zin. Geniet er van!! Gr. uit het zonnige maar winterkoude Zeist, Marieke