Beijing was gezellig! - Reisverslag uit Shanghai, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Beijing was gezellig! - Reisverslag uit Shanghai, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Beijing was gezellig!

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

09 Oktober 2007 | China, Shanghai

De eerste nacht in Beijing hebben we in een hostel geslapen. Op de dag dat we aankwamen zijn we naar 'Tiananmen Square' en 'The Forbidden City' geweest. Het was toen nog steeds vakantie hier dus echt heel erg DRUK. Dat is gewoon niet leuk, je loopt maar een beetje met de massa mee. De tweede dag zijn we naar de 'Tempel of Heaven' geweest. Dat was erg mooi. 's-Morgens was het zonnig en 30 graden dus heerlijk in onze zomerkleren op pad. In de middag werd het echter steeds kouder en ging het zelfs regenen.....dat was wel jammer en zorgde ervoor dat Adinda verkouden werd. 's-Avonds zijn we toen met de taxi naar Eric en Sai gegaan. Waar we erg hartelijk ontvangen werden. We zijn 4 nachten bij hen gebleven...natuurlijk in een hoog gebouw...op de 19e verdieping. Met Eric en Sai hebben en we gezellig gewinkeld, gegeten en zijn we naar 'Beijing Blue Zoo' geweest, een aquarium waar je door een tunnel doorheen kunt. Bas zei meteen dat het hem leuk zou lijken wanneer je in dat aquarium zou kunnen duiken...en wat denk je....in China kan zoiets natuurlijk...hahahaha. Helaas niet meer dezelfde dag dus moesten we ervoor terugkomen maar Bas vond het geweldig. Duiken met haaien, schildpadden, stingray's, eels en verschillende andere soorten grote vissen...echt super!!! Verder hebben we in Beijing nog een dag een chauffeur gehuurd en zijn we naar 'Summer Palace' geweest en natuurlijk naar de 'Great Wall'. Dat was een geweldige dag. Wel vermoeiend want 'Summer Palace' is een heel park waar je doorheen kunt lopen en ook naar en op de 'Great Wall' moet je veel lopen en trappen op en af. Maar heel indrukwekkend.
We hebben ook nog een avond afgesproken met Sven en Maya (Sven and Maya if you're reading this we had a great time and see you guys in Holland!) die we in Xi'an hadden leren kennen. Met zijn allen hebben we toen ergens in Beijing wat gedronken. In een straat waar veel buitenlanders (westerlingen)komen.... zoveel bij elkaar dat het lijkt alsof je niet in China bent maar het was erg gezellig.
Gisterenavond zijn we met de trein vertrokken uit Beijing en vanmorgen zijn we aangekomen in Shanghai. Daar hebben we eerst een hostel gezocht en daarna Ilonka en Koen opgebeld die ook hier in Shanghai zijn. Zij gaan morgen naar huis dus konden we vandaag nog afspreken. Erg leuk om elkaar zo in China te zien! Met zijn vieren zijn we toen naar de 'Jin Mao Tower' geweest.....op de 88ste verdieping...dat gaf dus een prachtig uitzicht over Shanghai. Daarna zijn we nog naar de 'Yuyuan' tuin geweest en toen moesten we helaas alweer afscheid van elkaar nemen. Bas en Adinda hebben toen nog samen gegeten...helaas niet lekker...het eten was koud....we hebben ons zelf getroosd met een lekker ijsje. En daarna hebben we nog over de boulevard, de Bund, gewandeld. Nu zijn we inmiddels weer in het hostel...drinken we nog een biertje en gaan we zo lekker slapen. Weltrusten allemaal!

• 09 Oktober 2007 - 15:33

Mark:

Ziet er weer leuk uit! Als ik morgen die 18 miljoen win, tot volgende week!

• 09 Oktober 2007 - 17:00

Wensley:

ik mis je

• 09 Oktober 2007 - 17:38

De Cadetjes:

wat maken jullie toch van alles mee,wij wensen bas en andinda nog vele leuke avonturen groetjes

• 09 Oktober 2007 - 19:12

Marjon & Steven:

heey lieverds,

wat een avonturen weer.geweldig zwemmen met haaien en schildpadden, we zijn zo jaloers op jullie.maar wij zijn nu bezig met het plannen van een vakantie naar Indonesie volgend zomer met papa samen.
    Deze week krijgt Marjon waarschijnlijk een nieuwe(re) auto.. nou ja krijgen ...ze moet hem wel kopen hahaha
    Ik had me op school nog gesneden aan een metaalplaat in mijn vinger.heb hiervoor 3 uur in het ziekenhuis gezeten,uiteindelijk verdoofd en gehecht auw auw en die tetanus spuit deed ook zeer haha.
    maar nu gaat het weer goed.
    we zijn gister bij oom ben geweest die is 84 geworden, helaas was er slecht nieuws. tante ria was gevallen in de keuken en ligt momenteel in het ziekenhuis, waarschijnlijk is ze verlamd aan haar onderbenen.maar ze wordt momenteel volop onderzocht.
    We houden jullie wel op de hoogte hierover.

we missen jullie, het is hier zo stil nu

dikke kus van Jonsje en steven

• 09 Oktober 2007 - 21:23

Tonnie:

Hallo Adinda en Bas
    Ook wij zitten jullie te volgen Ilonka heeft ons die site gegeven voor dat ze naar China ging en benieuwd of jullie elkaar nog zouden zien in Shanhai want dat is wel heel leuk.En vandaag is het toch gelukt.Morgen komen Ilonka en Koen weer naar huis wij gaan ze morgen op halen.Wij wensen jullie nog een hele fijne vacantie
    Groetjes van Jack en Tonnie

• 10 Oktober 2007 - 04:35

Bas & Adinda:

Hé Stev en Marjon, wij missen jullie ook hoor! Maar het is hier niet stil..hahaha! Vervelend zeg van je vinger, wat een pech, gelukkig gaat het nu beter. Wens tante Ria en oom Ben het beste van ons.
    Wensley, ik mis jou ook! En Mark tot volgende week dan maar!
    Cadetjes en Jack en Tonnie leuk dat jullie ons volgen en bedankt voor jullie berichtjes!

Kussies Bas en Adinda

• 10 Oktober 2007 - 11:16

`hans:

hallo jongens
    ik hoor het wel alles gaat goed met jullie hier ook alles prima ben heel druk met men website heb eigenlijk gen tijd om te slapen dus veel plezier ik hoor jullie nog

• 10 Oktober 2007 - 12:32

Helma En Joop:

leuk dat jullie ilonka en koen hebben ontmoet. spannend zwemmen
    met haaien. lekker en biertje drinken geniet er van. kusjes mama

• 10 Oktober 2007 - 14:19

Bas En Adinda:

Even voor de duidelijkheid....alleen Bas heeft in het aquarium gedoken...mij (adinda) wat teveel haaien hahah!

• 10 Oktober 2007 - 19:47

Marjon En Steven:

hey adinda en bas,
    Het gaat niet zo goed met tante Ria ze is vanaf haar borsten verlamd tot haar tenen.
    Ook is bij haar kanker ontdekt.Dit is al helemaal uitgezaaid.
    Morgen gaan we waarschijnlijk in het ziekenhuis langs dus dan hoor je meer

dikke kus steven en marjon

• 13 Oktober 2007 - 15:22

Ellen:

Ha lieverds! Klinkt weer allemaal geweldig. Ik hoorde van Caro dat jullie niks mee hebben gekregen van dat noodweer van vorige week.. Gelukkig maar. Eergisteren zijn we met z'n drieen (Caro, Hilde en ik) weer een hapje gaan eten in Tilburg. Was leuk, maar we misten je wel hoor Adin! We hebben afgesproken dat we sowieso met z'n allen naar de bul-uitreiking van Hilde gaan, dus dan weet je dat alvast haha. Geniet van alles. Hier is het heerlijk weer van het weekend, dus ga nog even een drankje doen op het terras. Tot mails maar weer. xxx El

• 14 Oktober 2007 - 13:56

Jan En Gezien:

We zijn weer thuis,Panter en Spike waren blij ons te zien.We hebben het heerlijk gehad.He weer is hier goed .Leuk om jullie reis weer te kunnen volgen.Wil je ons even bellen als jullie in Saipan
    zijn.We gaan nu naar de opening van Reflex.

• 14 Oktober 2007 - 19:00

Piet Spruyt:

bas jij hoeft je zorgen te maken er zit geen vlees op je botten als ik daar nou duik dan word het een ander verhaal
    groetjes piet

• 15 Oktober 2007 - 15:45

Claire En Maikel:

He snorkels!
    slecht dat we nu pas zine dat je naast jullie wereldverhalen ook berichtjes kan plaatsen als je gewoon wat naar beneden scrollt!
    Goed om te horen dat jullie belevingen indrukwekkend zijn.het is dus wel te done zo in een hostel?Bas,heb je daar al de nieuwste, mooie high-tech game-ideen gepikt?
    Heel veel plezier uit het herfstachtige Oss! (= bye bye)

Bas & Adinda

GO BEFORE ITS TOO LATE!!! Jaja onze wereldreis is geboekt!! We hebben er superveel zin in, lekker ruim 3 maanden rondreizen om zo veel mogelijk te gaan bekijken. Zo zal onze reis er ongeveer uit gaan zien: Eerst gaan we 4 weken door China reizen, daarna gaan we lekker relaxen in Saipan bij de broer van Bas. Als we na 2 1/2 week helemaal uitgerust zijn gaan we verder naar Australië om daar weer 4 weken rond te reizen. Daarna gaan we nog een weekje naar Nieuw Zeeland, een weekje naar Hawai en een weekje naar Los Angeles!!! De slogan van de reisorganisatie waar wij onze tickets geboekt hebben vonden wij precies bij ons passen vandaar dat wij dit stukje beginnen en eindigen met.........Go before it's too late!!!!