Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

11 December 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zaterdag hebben we dus ons autotje opgehaald. Vanaf Auckland zijn we naar Mercury Bay (Whitianga) gereden. We hebben een prachtige route langs het water gereden. Dat was echt supermooi! Het rijden aan de linkerkant van de weg is wel even wennen! Ook veel bochten en berg op, berg af! Erg leuk! Maar je doet er dus wel even over om ergens te komen. We hebben dus maar meteen 1 plaats van ons lijstje geschrapt (met plaatsen die we willen bezoeken) omdat we het anders echt niet gaan halen. We hebben hier in Nieuw Zeeland eigenlijk maar 7 hele dagen om rond te rijden....veel te kort! Maar goed beter dan niets!
Aan het einde van de middag kwamen we aan in Mercury Bay en hebben we een hostel gezocht. Het hostel waar we aanklopte had geen double meer maar we konden wel een kamer huren bij een mevrouw in het huisje achter het hostel. Dus dat hebben we gedaan. We hadden een heel huisje vaan onszelf. Dus we hebben 's-avonds chinees gehaald en heerlijk in ons huisje opgegeten. Overdag was het prachtig weer maar 's-avonds begon het te regenen en te waaien dus vroeg naar bed om de volgende morgen om 6.30 uur alweer op te staan om verder te gaan. En helaas de volgende morgen nog steeds regen en wind! Dat was wel balen maar toch zijn we naar Cathedral Cove gegaan en hebben we daar de wandeling naar Cathedral Cove gedaan. Je kunt namelijk alleen lopend of met een boot bij Cathedral Cove komen. Maar het was heel mooi en leuk! We zijn zelfs nog even naar twee strandjes geweest die op de wandelroute liggen, Stingray Bay en Gemstone Bay. Daarna zijn we doorgereden naar Hot Water Beach. Daar kun je op het strand een warm bad graven. Wij vonden het echter een beetje koud op het strand in onze zwemkleding dus hebben we maar effe een kuiltje voor onze voeten gegraven....maar dat was inderdaad warm. Daarna zijn we doorgereden naar Tauranga waar we geslapen hebben om de volgende morgen naar Mount Maunganui te gaan. Deze berg kon je ook op maar omdat het nog steeds (snik snik) regende en waaide hebben we hem maar even van een afstandje bekeken en zijn we er niet opgegaan. Daarna zijn we naar Rotorua gereden. Daar zijn we naar de Polonesian Spa geweest. Echt heel warm water (Sanadome is er niks bij haha)! Was leuk aangezien het toch vies weer was. En 's-avonds zijn we naar een Maori Village geweest. Daar hebben we middels een voorstelling uitleg gekregen over de Maori cultuur. Ook hebben we daar gegeten en nog een avondwandeling gedaan. Dat was ook weer leuk! Nu gaan we dadelijk weer vertrekken uit Rotorua...op weg naar Taupo!

• 11 December 2007 - 08:08

Hans:

ik hoor het wel het einde komt in zicht en jullie beginnen al een beetje te klagen (grapje) geniet er nog maar van
    en tot ziens en het koude kikkerland
    gr. ans en hans

• 11 December 2007 - 15:32

Piet Spruyt:

wen maar aan het kut weer hier is het al weken kut
    heb trouwens een leuk baantje voor je Bas
    groetjes Piet

• 11 December 2007 - 19:36

Hanneke:

Heej wereldreizigers,

Dus het bevalt allemaal wel daar in Nieuw Zeeland? Een vriendin van mij (Femke, waar ik mijn laatste 3 weken mee rond heb gereisd in Oz) zit nu ook ergens op het noorder eiland. Helaas weet ik nu niet waar ze nu zit. Wie weet kom je haar nog wel tegen ;).
    Maareeehhh... gaan jullie ook een skydive doen in Taupo? Zeker aan te raden. Heb ik daar ook gedaan. Het is de goedkoopste plek in NZ. Wel een beetje lopende band werk daar. Maar echt wel mega gaaf!
    Hopelijk wordt het weer wel weer wat beter!!!

Veel plezier met alles!

Groetjes van Hanneke

• 12 December 2007 - 11:21

Helma:

Fijn om te horen dat het goed gaat,geniet er nog maar lekker van.

groetjes helma

Bas & Adinda

GO BEFORE ITS TOO LATE!!! Jaja onze wereldreis is geboekt!! We hebben er superveel zin in, lekker ruim 3 maanden rondreizen om zo veel mogelijk te gaan bekijken. Zo zal onze reis er ongeveer uit gaan zien: Eerst gaan we 4 weken door China reizen, daarna gaan we lekker relaxen in Saipan bij de broer van Bas. Als we na 2 1/2 week helemaal uitgerust zijn gaan we verder naar Australië om daar weer 4 weken rond te reizen. Daarna gaan we nog een weekje naar Nieuw Zeeland, een weekje naar Hawai en een weekje naar Los Angeles!!! De slogan van de reisorganisatie waar wij onze tickets geboekt hebben vonden wij precies bij ons passen vandaar dat wij dit stukje beginnen en eindigen met.........Go before it's too late!!!!