Next place...Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu Next place...Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Bas & Adinda van Hout & Charleston - WaarBenJij.nu

Next place...Beijing

Door: Bas & Adinda

Blijf op de hoogte en volg Bas & Adinda

03 Oktober 2007 | China, Beijing

We zijn net aangekomen in Beijing in een hostel. We blijven hier 1 nachtje en gaan dan naar een vriend van de broer van Bas. De treinreis was relaxed, we hadden softsleeper (met 4 personen in een afsluitbare coupe)in een luxe trein. Alleen om de trein gisterenavond te halen was stressen. We vertrokken ruim op tijd om een taxi naar het station te nemen maar konden geen taxi bemachtigen. Omdat het dus vakantieweek is in China was het echt SUPERDRUK in Xi'an. En een taxi was dus niet te krijgen. Uiteindelijk zijn we met een tuktuk (met onze grote tassen en niet te vergeten een standbeeld dat Bas gekocht heeft)naar het station gekomen. Toen we aankwamen moesten we meteen doorlopen naar de trein maar we hadden het gehaald...pffff.

Xi'an was dus erg druk (en koud we waren blij dat we een jas bij hadden)! Echt niet normaal, overal waar je keek zag je mensen (dat zal hier in Beijing deze week ook nog wel zijn). In Xi'an zijn we natuurlijk naar het 'Museum of Terra Cotta Warriors and Horses' geweest. Dat was echt heel indrukwekkend, al die levensgrote beelden! Ook zijn we naar het 'Mausoleum of Emperor Qin Shi Huang' geweest. Maar dat viel erg tegen. Eigenlijk was er niks te zien omdat het niet toegankelijk is, het zit onder grond. Het is dan meer voor het idee dat je op de plek bent waar het mausoleum is. Goed niet veel aan dus. Verder zijn we nog naar het 'Banpo Museum' geweest, waar je resten ziet van Banpo Village en zijn we nog naar 'Huaqing Hot Springs' geweest. Daar zijn we (nadat we de gids hadden overgehaald) nog met een soort van lift naar boven gegaan. dat was wel leuk.....mooi uitzicht!

Zelf hebben we in Xi'an de moslim markt bezocht en hebben we gewandeld over de 'City Walls'. In Xi'an zijn ook heel veel grote winkelcentra dus daar hebben we ook wat rond gekeken.

We komen gedurende onze reis zo af en toe ook Nederlanders tegen, vaak stelletjes, die samen aan het reizen zijn door China. In Xi'an hebben we nog een duitse jongen en meisje leren kennen die in Beijing stage lopen. We hebben hun telefoonnummer en zo gekregen dus misschien spreken we nog wel met ze af in Beijing. Het is leuk om andere mensen te spreken die aan het reizen zijn, kun je een beetje ervaringen uitwisselen en elkaar tips geven over waar je wel en niet heen moet gaan.

Nou dat was het wel weer voor vandaag...we gaan maar eens kijken wat we vandaag weer eens allemaal gaan doen.....in ieder geval niet werken of studeren zoals de meeste van jullie daar in Nederland hahah.

• 03 Oktober 2007 - 09:54

Tom En Joyce:

Hallo!!
    Zijn net terug van vakantie! Was erg leuk!
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen!! Echt heel erg gaaf, en jullie gaan nog heel veel zien!
    Veel plezier en kijk goed uit!
    Dikke zoen tom en joyce

• 03 Oktober 2007 - 10:02

Hans:

IK HOEF OOK NIET TE WERKEN HAHAHAHA
    NOG VEEL PLEZIER
    GA VERDER MET MEN HANDEL
    KERSTSPULLEN HEBBEN JULLIE NIET NODIG ANDES KREEG JE DIE VAN MIJN (GRAPJE)
    DOEI HANS EN ANS

• 03 Oktober 2007 - 11:52

Piet Spruyt:

ha luitjes hoef gelukkig ook niet te werken heb zorgverlof Gemma is aan haar pootje geopereerd vandaar groetjes de spruytjes

• 03 Oktober 2007 - 14:19

Steven En Marjon:

heey zus en schoonbroer,

Jullie vermaken je daar prima, nou ben maar blij want hier is het vandaag en gister al volop regen.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje en zijn we allen met onze dagelijkse dingen bezig.
    Ik ga iedere dag braaf naar school en marjon braaf naar haar werk.
    Echt super dat jullie zoveel schrijven dan lees ik teminste meteen wat jullie doen daar.

doe rustig aan geniet en tot wederhorens

dikke kus van steven en marjon

• 03 Oktober 2007 - 15:00

Bas En Adinda:

Spruyt luie donder!!! Ik had kunnen weten dat je er weer tussen uit knijpte, zeker Mark als vervanger laten zwoegen haha. Hey Piet liter TsingToao bier kost in ons hostel 50 cent, prima spul. Misschien moet je de volgende vakantie maar eens naar China gaan, ken ook met de trein. Doe de groeten aan de bikkels van SdB :-)

Leuk om van jullie allemaal te horen. Met een beetje geluk komen er binnen een paar dagen wat foto's op.

Voor de gene die ons niet op msn hebben voeg maar toe.

pbvhout@hotmail.com
    me_amc@hotmail.com

Groetjes Bas en Adinda

• 03 Oktober 2007 - 15:48

Mark:

Ja Bas, die Spruyt is echt een luie donder. 'n Beetje thuis msnen terwijl ik bij SdB mn laatst kans op een studie aan 't verknallen ben voor hem.

Zaterdag waren trouwens 3 ritten te laat en over de hele week is maar 2% inhoudelijk gecontroleerd (serieus waar dit). Je ziet, ik doe er alles aan om ervoor te zorgen dat ze over 3 maanden met hangende pootjes en een verbeterd loonaanbod bij je aankloppen!

• 04 Oktober 2007 - 06:18

Lindsay:

Hallo!!!

Zo zeg... wat een avonturen! Kei leuk... geniet ervan en ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Heel veel liefs Linds

• 06 Oktober 2007 - 06:46

Natascha En Percy:

Hee guys,
    Goed om te lezen dat het jullie goed gaat. Wat zal het een cultureshock zijn zeg. Leuk zo'n site, we kijken gewoon een beetje met jullie mee. Nou veel genietwerk toegewenst en tot lees/schrijfs.

Liefs, Per en Natas .

• 07 Oktober 2007 - 04:33

Ilonka En Koen:

Hey
    Heb je onze vorige mail nog ontvangen...wij zijn nog t/m 10 oktober in Shanghai. 10 oktober vliegen we vroeg..hopelijk treffen we jullie de 9de nog.
    liefs Koen en Ilonka

• 07 Oktober 2007 - 10:08

Karel En Lies:

Erg leuk om jullie avonturen via "het grote medium" te volgen.
    Veel pezier nog. Doei

• 09 Oktober 2007 - 13:25

Vera:

wat super om steeds jullie avonturen te lezen! ben wel een beetje jaloers hoor! maar hebben jullie niks gemerkt van de typhoon? nou nog heeeel veel plezier!! xx vera

Bas & Adinda

GO BEFORE ITS TOO LATE!!! Jaja onze wereldreis is geboekt!! We hebben er superveel zin in, lekker ruim 3 maanden rondreizen om zo veel mogelijk te gaan bekijken. Zo zal onze reis er ongeveer uit gaan zien: Eerst gaan we 4 weken door China reizen, daarna gaan we lekker relaxen in Saipan bij de broer van Bas. Als we na 2 1/2 week helemaal uitgerust zijn gaan we verder naar Australië om daar weer 4 weken rond te reizen. Daarna gaan we nog een weekje naar Nieuw Zeeland, een weekje naar Hawai en een weekje naar Los Angeles!!! De slogan van de reisorganisatie waar wij onze tickets geboekt hebben vonden wij precies bij ons passen vandaar dat wij dit stukje beginnen en eindigen met.........Go before it's too late!!!!